Gympl
Středoškoláci Petr a Michal tráví noci malováním graffiti, což je pro ně výraz skutečného života i vzdoru proti školní nudě a rodičům. Ti však neústupně hájí svou pravdu... Zkušený režisér Tomáš Vorel ve své „dvougenerační” hořké komedii zúročil vlastní gymnaziální i otcovské zkušenosti.
Petr a Michal raději do školy moc nechodí. Kromě toho, že se tam nudí, se po nocích strávených malováním graffiti potřebují prospat - a v tom se jim nechápaví profesoři snaží zabránit. Na straně svých potomků kupodivu nestojí ani vynervovaní rodiče. Výlety na domovní střechy, průniky do hlubin metra a potyčky s policií jsou však neodolatelným adrenalinovým zážitkem. Všichni mají svou pravdu, ale kdo vyhraje? „Původně jsem měl graffiti za záhadnou malbu, netušil jsem, že je to podpis člověka, krycí jméno, které volá – jsem tady, takhle se jmenuju a žiju v tomhle městě,“ prohlašuje režisér Tomáš Vorel o „dvougenerační“ hořké komedii, upomínající na jeho úspěšný muzikál Kouř (1990). Ve filmu, osobitě kombinujícím autenticitu natáčení v reálu s digitálními úpravami, zúročil Vorel vlastní gymnaziální léta i otcovské zkušenosti (jeho syn si zahrál postavu Petra).