Pusinky
Režijní debut absolventky pražské FAMU Karin Babinské, oceněný na festivalu českých filmů Finále 2007 hlavní cenou za nejlepší film. Dívčí prázdninová road movie, jež boří tabu, vypráví příběh tří osmnáctiletých kamarádek, které během své cesty zjistí, že svoboda někdy v člověku zanechá pocit hořkosti.
„Dívčí prázdninová road movie, která boří tabu“ – pod tímto mottem byl uveden do distribuce debut režisérky Karin Babinské, oceněný na festivalu českých filmů Finále Plzeň 2007 Zlatým ledňáčkem, hlavní cenou za nejlepší film. Iška, Karolína a Vendula jsou tři osmnáctileté dívky, které právě odmaturovaly. Nechtějí se vzdát školní bezstarostnosti ani svého přátelství, a proto se chystají na krátkou cestu do Holandska, kde plánují pracovat na farmě. Proti jejich vůli se k nim přidává Iščin mladší bratr Vojta, který se stane svědkem a zároveň katalyzátorem rozpadu jejich vztahu. Dívky pochopí, že čas se nedá zastavit. Pusinky jsou vlastně příběhem „coming-outu“: nejen ve významu vyrovnání se se sexuální orientací, jak ho prožívá jedna z hrdinek, ale ve smyslu obecnějším. Je to označení pro často bolavé úsilí poznat nejhlubší pravdu, smířit se s ní a nalézt sílu začít podle ní žít. Přijmout nutnou osamělost a najít vlastní identitu.