Roming
Roman se se svým synem a svérázným kamarádem Stanem vydává na cestu, na jejímž konci čeká (možná) krásná romská nevěsta. Dobrodružství se svěžím větrem ve vlasech má však (určitě) smysl samo o sobě... Komediální road movie spojuje „euroetnickou“ romskou tematiku ve stylu Emira Kusturici s dobrými tradicemi české tragikomedie.
Roman kdysi slíbil kamarádovi, že svého syna ožení s jeho dcerou. Nyní děti dospěly, ale Romanův syn Jura studuje v Praze vysokou školu a celkem pochopitelně nestojí o děvče odkudsi ze slovenské vísky, které v životě neviděl. Navíc si udržuje odstup od romských zvyklostí, jež vyznává jeho otec. Nakonec souhlasí, že se pojede na případnou nevěstu podívat. Když se však do čela výpravy postaví tatínkův svérázný kamarád Stano, mění se výlet v bláznivé a místy i nebezpečné dobrodružství. Během něj si musejí protagonisté najít cestu k romským tradicím i k sobě navzájem. Komediální road movie spojuje „euroetnickou“ tematiku ve stylu Emira Kusturici s nestárnoucími tradicemi české tragikomedie. Druhý film režiséra Jiřího Vejdělka vznikl podle scénáře talentovaného Marka Epsteina, který zvítězil v roce 2004 ve scenáristické soutěži o Cenu Sazky a v národním kole mezinárodní scenáristické soutěže Hartley-Merill Prize.