Tajnosti
Julie má pečujícího bohatého manžela, zajímavou práci, atraktivního milence, hodnou dceru, vysněný domov. Jediné, co jí chybí, je piano. A tak vyrazí ven, mimo svou bezpečnou denní rutinu, aby ho sehnala. Zdánlivě nesmyslná pouť ji donutí bilancovat svou dosavadní existenci a zjistit, co si počne se svou budoucností. Poetický příběh jednoho dne a jednoho života byl oceněn třemi Českými lvy (mj. za nejlepší domácí film loňského roku).
Julie má všechno: hodnou dceru, atraktivního milence, práci překladatelky, kterou dělá jen pro radost, protože ji existenčně jistí její úspěšný a pečující manžel. Při zařizování vysněného nového domova si však uvědomí, že jí něco zoufale chybí: piano. A tak vyrazí mimo svou bezpečnou denní rutinu – na zdánlivě nesmyslnou pouť, na jejímž konci na ni číhá bolestná bilance: hraje se tu totiž o minulost i budoucnost jejích skutečných vztahů a hodnot. „Pro mě ten film vypráví o hledání jistého bodu nula. Aby člověk mohl začít znovu, od nuly – to znamená s čistou hlavou a čistým svědomím –, musí se nejdřív k té nule vrátit,“ říká režisérka Alice Nellis o Tajnostech, které natočila podle vlastního scénáře v produkci oscarového režiséra Jana Svěráka. Intimní poetický příběh jednoho dne a zároveň i jednoho zdánlivě dokonalého života získal tři České lvy – za nejlepší domácí snímek loňského roku od členů akademie i české kritiky a za nejlepší kameru (Ramūnas Greičius).