Medvídek
Jirka, Ivan a Roman jsou čtyřicátníci, kteří nezapomínají na své středoškolské kamarádství. Nepřestávají se scházet, i když si každý z nich zařídil život jinak. V jejich soukromí však nad láskou a pravdou začínají vítězit tajnosti a lži. V hořké komedii o přátelství, lásce, upřímnosti a zodpovědnosti se režisér Jan Hřebejk a jeho dvorní scenárista Petr Jarchovský vyjadřují k problémům vlastní generace.
Svůj zájem o mezilidské vztahy tentokrát Jan Hřebejk a jeho dvorní scenárista Petr Jarchovský aplikovali na vlastní generaci. Hrdiny tragikomedie o přátelství, lásce, upřímnosti a zodpovědnosti jsou dnešní čtyřicátníci – bývalí spolužáci z gymnázia, kteří se i po letech občas scházejí, aby konfrontovali své životy. Na prahu středních let procházejí krizí především v soukromí: nepříliš úspěšný galerista Jirka se odcizuje manželce Vandě, jež se marně pokouší provozovat cukrárnu, ambasador Ivan vede tichý spor s Johankou, zda jejich děti budou vyrůstat v Římě, či v Praze, a gynekolog Roman tají existenci „paralelní“ rodiny před neplodnou Annou, jež svou hořkost může kompenzovat leda tak pečením dortu ve tvaru medvídka. „Zajímají mě příběhy, ve kterých věci nejsou pod povrchem takové, jaké se jeví navenek,“ říká Jan Hřebejk, jenž ve své komediální vztahové mozaice nezastírá, že v boji o dominanci mezi partnery za přirozeně silnější považuje ženy.