Ptačí sezóna
Hrdinou poutavého, citlivě natočeného povídkového filmu je nesmělý outsider. Teodors je nejdřív malý chlapec, který se účastní prázdninových dětských her, poté dospívající hokejista, jenž navazuje vztah s dívkou, později osamělý, ale i sebestředný a manipulátorský manažer a nakonec venkovský lovec dravců.
Povídkový film kvarteta mladých režisérů o čtyřech významných okamžicích v životě jednoho muže. Teodors je nejdřív malý chlapec, který se účastní prázdninových dětských her, poté dospívající hokejista, jenž navazuje vztah s dívkou, osamělý, ale i sebestředný a manipulátorský manažer a nakonec venkovský lovec dravců. Stále ale zůstává mužem, který má k okolí vztah ostýchavý až nejistý. Příběhy jsou zdánlivě všední, zůstávají ale nedořečené. Film má zasněnou (a snovou) atmosféru, emoce tu příliš neprobublávají na povrch, o to více se děje pod hladinou. Nálada se proměňuje – od dětsky bezstarostné letní atmosféry prvního filmu až po absurdní duch posledního snímku. Všechny čtyři povídky spojuje vysoká míra autenticity a citlivosti k nejistým, uzavřeným hrdinům. Snímek Ptačí sezóna získal litevskou národní filmovou cenu za nejlepší scénář, kameru a nejlepší film.