V září 1942 je do estonského Raasiku přivezeno několik desítek mladých českých Židovek, jsou odděleny od rodin a umístěny do koncentračního tábora. Třetí část dokumentárního cyklu Zapomenuté transporty mapuje osudy žen, které se dokázaly semknout a vzájemně podporovat – a přežily i proto, že se naučily nevnímat hrůzy holocaustu.
5. září 1942 přijíždí do Estonska transport tisíce českých Židů. Zhruba stovka žen ve věku od devatenácti do pětadvaceti let je oddělena od rodin, které autobusy odvezou do jiného, prý „vytápěného“ koncentračního tábora. Vyděšené dívky se brzy semknou ve skupinu, v níž je poutají vztahy silnější než přátelství a kde je vzájemná pomoc samozřejmostí. Časem začnou jednat společně, téměř jako jeden velký organismus. Optimismus a naivita mládí jim umožní přežít dramatické putování přes řadu dalších táborů v Estonsku a později i v Německu. Holocaust, který zuří kolem nich, sebezáchovně neberou na vědomí. Až 5. září 1945, během ozdravného pobytu ve Švédsku, se dozvídají pravdu o osudech svých rodin... Lukáš Přibyl připravoval svůj unikátní projekt o málo známých osudech českých Židů za holocaustu sedm let. V třetím dílu dokumentárního cyklu Zapomenuté transporty kombinuje výpovědi pamětnic se šokujícími archivními záběry a dokumenty, jež jsou zároveň svědectvím o ženském osudu ve světě „mužské“ války.