Mao Ce-tung
Zdrojem bizarního humoru této balkánské komedie je albánská realita, jak ji v roce 1970 vnímal předák romské komunity Hekuran Romalini. Občany jižního městečka znervózňuje rušná existence jeho tábora u řeky. V zájmu odvrácení konfliktu s místní mocí se Hekuran rozhodne pojmenovat své deváté dítě po aktuálním spojenci Albánie – velkém kormidelníkovi Maovi. Negramotný, ale všemi mastmi mazaný chlapík se vyzbrojí propagandistickou frazeologií, a aby dosáhl svého, osloví nejvyšší státní instance včetně čínské ambasády. Roztočí tak kaleidoskop neuvěřitelných konfigurací reprezentantů moci a příslušníků romské komunity, kterou přiměje ke sborovému zpěvu revolučních písní a k procítěnému skandování hesel z proslulé Maovy „rudé knížky“… Autorem literární předlohy této vtipné politické metafory je známý albánský básník, prozaik, esejista a diplomat Besnik Mustafaj. Vděčnou roli romského mudrlanta Hekurana vytvořil populární divadelní a filmový herec Fadil Hasa, který absolvoval divadelní studia v někdejším Leningradě.