Za sklem
Dlouholetá milenka Ana a manželka Maja naléhají, aby pětatřicetiletý architekt Nikola Jeren skoncoval se životem ve lži a rozhodl se pro jednu z nich. Komorní psychologické drama nastoluje otázku, zda v našem životě může rozhodovat prvek, se kterým jsme si odvykli počítat – osudová tragická náhoda.
Během pěti dnů se v životě úspěšného pětatřicetiletého architekta Nikoly Jerena nakumulují léta střádané problémy. Život ve lži a v citovém rozpolcení Nikolu vyčerpal, nedokáže si vážit sám sebe a zjistit, co vlastně chce. Dlouholetou milenku Anu, jež je zároveň jeho kolegyní, už unavují dlouhé roky skrývání jejich vztahu a požaduje rozvod. Také manželka Maja, matka Nikolovy osmileté dcerky, naléhá, aby se muž konečně rozhodl. Nikola se stává vězněm situace bez řešení: cokoli udělá, jen ještě víc zraňuje všechny, které měl kdy rád. Může vše rozhodnout prvek, s nímž jsme si odvykli v životě počítat – osudová tragická náhoda? Režisér Zrinko Ogresta postavy svého komorního psychologického dramatu nesoudí, ale nabízí nám citlivý a přitom přísný pohled na jejich slabosti. Zároveň ovšem klade naléhavou otázku, nakolik jsme zodpovědnými pány svého vlastního osudu a tím i architekty světa, který obýváme.