Zabiják
Ve skromném, ale dobře zahraném debutu scenáristy a režiséra Cédrica Angera Zabiják se vyvine znepokojivě symbiotický vztah mezi profesionálním vrahem a jeho obětí. Co se na papíře jeví jako nepřesvědčivé, na plátně se díky silným hereckým výkonům promění v působivé drama.
Ve skromném, ale dobře zahraném debutu scenáristy a režiséra Cédrica Angera Zabiják se vyvine znepokojivě symbiotický vztah mezi profesionálním vrahem a jeho obětí. Chladnokrevný zabiják s příslušně cize znějícím jménem Kopas (Grégoire Colin) dorazí do Paříže a zapíše se v hotelu, kde zjistí, že jeho terčem je muž ve středních letech, investiční poradce Leo Zimmerman (Gilbert Melki). Kopas navštíví Lea v jeho kanceláři v přestrojení za potenciálního investora a mezi oběma muži ihned vznikne dramatické napětí, ne prosté vzájemných sympatií. Leo působí jako spořádaný, dobře zabezpečený a spokojený člověk, pod tímto povrchem se však skrývají tíživá tajemství jeho dravého počínání ve světě financí. Angerův intenzivní zájem o jeho postavy je maskován odtažitým pozorováním a tento zdánlivě chladný přístup je umocněn studenými obrázky předvánoční Paříže a jejích ponurých zákoutí v podání kameramanky C. Champetierové.