Ranní ptáče dál doskáče
Hořká komedie podle autobiografické knihy slavného italského rozhlasového spíkra, jehož profesionální úspěch se po dlouhá léta svářel s prokletím notorického dostihového sázkaře. Elio Germano (Můj bratr je jedináček) v hlavní roli strhujícího příběhu jedné nevšední osobnosti na pozadí věrně zachycených osmdesátých let.
Florencie, začátek osmdesátých let. Začínající DJ Marco Baldini dostává nabídku od ředitele regionálního rádia. První úspěchy v éteru se dostavují záhy, ovšem skutečné vzrušení prožívá roztěkaný mladík daleko od mikrofonu – v obskurních podnicích vyhrazených sázkám na dostihy. Stejnou rychlostí jako vášeň však Marcovi narůstají i dluhy, a to až do okamžiku, kdy mu osud znovu nastaví svou přívětivou tvář. Přesun do Milána za prací snů v celostátním rádiu Deejay však utlumí jeho gamblerské sklony jen dočasně. Mimořádně zajímavý životní příběh, který jeden z nejslavnějších rozhlasových spíkrů své doby popsal v autobiografické knize Il giocatore (Hráč), převedl režisér Francesco Patierno do podoby elegantní hořké komedie. Sympaticky sebeironický komentář hlavního hrdiny, kterého zdařile ztvárnila vycházející hvězda italského filmu Elio Germano (Můj bratr je jedináček), přibližuje Baldiniho dvojí život mezi úspěchem a prokletím odvíjející se na pozadí věrně zachycené předposlední dekády dvacátého století.