Do polského Krakova přijíždí divadelní soubor z Prahy, aby na alternativním festivalu v místních ocelárnách uvedl jevištní adaptaci slavného Dostojevského románu. Během zkoušky se skutečné drama přelévá z jeviště do reality – do zákulisí, mezi diváky… Režisér Petr Zelenka se ve svém tematicky i formálně výjimečném snímku, oscilujícím mezi fikcí a dokumentem, opírá o úspěšné představení pražského Dejvického divadla.
Do polského Krakova přijíždí pražský divadelní soubor, aby na alternativním festivalu v netradičním prostoru místních oceláren uvedl jevištní adaptaci Dostojevského románu Bratři Karamazovi. Na pozadí divadelní zkoušky sledujeme nejen příběh nabitý emocemi a řešící otázky víry, nesmrtelnosti a spásy lidské duše, ale i vztahy uvnitř hereckého souboru, svébytně zrcadlící Dostojevského „velká“ témata. Skutečné drama se z jeviště do reality přesouvá ve chvíli, kdy do zkoušky zasahuje osobní tragédie jednoho z diváků… „Zajímá mne motiv odpovědnosti intelektuála za myšlenky, které sám hlásá, a to ve společnosti, která ztratila víru v Boha a s tím i základní morální instinkty,“ říká režisér Petr Zelenka. Ten se ve svém tematicky i formálně výjimečném snímku, oscilujícím mezi fikcí a dokumentem, opíral o úspěšné představení pražského Dejvického divadla v režii Lukáše Hlavici, jež vychází ze slavné divadelní dramatizace Evalda Schorma v Divadle Na zábradlí.