Ukrutně šťastni
Kodaňský policista Robert (vynikající Jakob Cedergren, známý z Outsidera Dagura Karího) právě vjíždí do provinčního městečka, aby zde krátkodobou službou odčinil nedávné profesionální selhání. V jižním Jutsku končí další z pomalu se ploužících polojasných dnů a v neměnných tvářích místních obyvatel je příchod mladíka z hlavního města vítán podivně uspokojeným výrazem. Konstábl, jehož chování „podle příručky“ je záhy konfrontováno s lokálními zvyklostmi, začíná tušit, že za fasádou zdánlivě obyčejného maloměstského života se skrývají zneklidňující tajemství. Groteskně laděné drama se žánrovými odbočkami ke krimi, westernu či hororu, natočené podle románu Erlinga Jepsena (autora předlohy úspěšného Umění plakat), vyniká originální stylizací a poutavým vykreslením temné atmosféry obestírající podivně vyšinutou komunitu. „Rád bych, aby byl film vnímán jako noční můra v nadreálném, paralelním světě, kde jsou celkem pravděpodobné události kdykoli připravené vzepřít se naší běžné zkušenosti,“ svěřuje se režisér.