Volně podle plánu
Tři sestry se setkají v rodné saské vesnici na oslavě narozenin matky, jež si každou chvíli ráda přihne. Zjišťují, že nic nejde podle plánu. Tato hořkosladká komedie Franzisky Meletzky následuje po jejím působivém absolventském snímku Wanted! (Hledá se) z roku 2004 a její tón určuje kurážná herečka Dagmar Manzelová, ale i strohé a vtipné dialogy, které filmu dodávají lehkost.
Tři sestry se setkají v rodné saské vesnici na oslavě narozenin matky, která si občas ráda přihne, a zjišťují, že vlastně takřka nic nejde „podle plánu“. Hořkosladká komedie Franzisky Meletzky se může pochlubit jednak sladěnými výkony hereckého ansámblu a jednak střízlivými a sarkastickými dialogy, jež udržují film v lehkém tónu. Je právě letní čas, když v zapadlé vesnici Wettin potkáváme Silvii (Ch. Schornová), která, nehledí-li si zrovna lahve, vede místní amatérský divadelní soubor. Žije tu se svou nejstarší a léta tiše trpící dcerou Iris (C. Harfouchová). Neprovdaná Iris je zaměstnaná v místní stáji a je doslova největším dříčem v rodině. Už dávno rezignovala na svůj osobní život a smířila se i s matčinými věčnými výkyvy nahoru a dolů. Do tohoto malebného, ale zároveň stísňujícího prostředí přijíždí po dlouhé době Anne (D. Manzelová), Silviina prostřední „ztracená“ dcera, energická rebelka, která odtud před lety odešla, aby se stala rockovou zpěvačkou.