V sevřeném příběhu evropského koprodukčního snímku Arabské noci, jehož výchozím tématem je pomýlenost západních představ o arabském světě, vyústí v tragédii posedlost lucemburského muže alžírskou ženou. Snímek zdobí dobré herecké výkony a stejně kvalitní produkce.
Ve filmu Arabské noci, jehož výchozím tématem je pomýlenost západních představ o arabském světě, vyústí posedlost lucemburského muže alžírskou ženou v tragédii. Když se pohledný průvodčí Georges (Jules Werner) poprvé setká cestou z Lucemburku do Bettembourgu s Yaminou (Sabrina Ouazaniová), vidí v ní pouze pasažérku, jejíž jízdenku je třeba zkontrolovat. Druhý den se však žena ve vlaku objeví znovu – je na útěku před záhadnými pronásledovateli. Odmítne jít na policii, a tak jí Georges nabídne úkryt ve své chatě. Když mu žena vypráví svůj příběh, přeroste jeho soucit ve fascinaci, přátelství a snad i lásku. Pro naivního Georgese představuje Yamina vzrušující, exotické rozptýlení jeho až příliš spořádaného života. Když pak Yamina náhle zmizí, je pevně rozhodnut nalézt ji za každou cenu. Na této cestě však zjišťuje, že ani ona, ani Alžírsko nejsou v ničem podobné jeho představám.