Zajatec
Kolona ruských vojáků se ocitla v pasti hornaté čečenské krajiny, ztracena v dusivém horku, v nepřátelském cizím prostředí. Všude kolem výbuchy a střelba neviditelného nepřítele. Velitel posádky vysílá zkušeného Rubachina a mladého odstřelovače Vovku do terénu, aby zajali místního znalce horských stezek, který by převedl obklíčené muže do bezpečí. Po krátké přestřelce s ozbrojenci dvojice chytí mladíčka, který sice rusky nemluví a má pohmožděnou nohu, ale zdá se, že svůj úkol pochopil. V parnu letního dne překonává nesourodá trojice překážky náročného terénu nutící všechny tři k vzájemné ohleduplnosti a vstřícnosti. Bezprostřední blízkost čečenských osad brzy naruší intimitu, jež se mezi muži vytvořila, a zajatý chlapec zaplatí strašlivou cenu za to, že se stal jejich „pasem“ do bezpečí. Ale ani oba muže nenechává bez úhony absurdní akt jednoho dne strašlivé a nesmyslné války, která trvá, aniž kdo chápe její původní pohnutky a motivace.