Vzdálená chvění
Bandiougou sní o odchodu do Evropy. Náhlý zvrat štěstěny však rozpoutá sérii událostí, které mladý Senegalec považuje za prokletí. Zvrátit zlý osud může pouze cesta do nitra Afriky, na kterou se vydává spolu s trojicí Francouzů. Výtvarně podmanivé psychologické drama přibližuje poutavým způsobem střet dvou kultur.
Mladý Senegalec Bandiougou sní o blížícím se okamžiku, kdy bude moci opustit provinční městečko, jehož monotónní atmosféra v něm nevzbuzuje pocity štěstí. Avšak ode dne, kdy náhle bere za své jeho naděje na odchod do Evropy, začne mladíkův život provázet série nešťastných událostí, které si sám vysvětluje jako prokletí. Do světa horečnatých vizí a fetišů vtahuje introvertní Francouzku Marie, k pramalé radosti jejího otce, místního lékaře Jeana. Bandiougou využívá návrhu obchodníka se starožitnostmi Borise, jenž se tu náhle zjevuje, a podivná čtveřice se vydává na tajemnou cestu po řece směrem do míst, kde se rodí magie. Poutteovo psychologické drama představuje mimořádně poutavým způsobem střet dvou kultur reprezentovaných jedinci, kteří sní o jiném životě. Ve výtvarně podmanivém snímku kontrastuje racionální, otázek prostý přístup k životu se světem, jehož obyvatelé jsou zvyklí „číst“ skutečnost na základě symbolické hodnoty připisované věcem a událostem. Hlavního hrdinu přesvědčivě ztvárnil senegalský hudebník Papa Malick N’Diaye.