Balast
Zatímco mladík James rozhání na nekonečném poli hejno ptáků, pokusí se mlčenlivý Lawrence o sebevraždu střelnou zbraní. Neúspěšně. Jaký bude návrat domů? Snímek soutěžil na festivalech v Berlíně i Sundance, kde získal cenu za režii.
Mladý James sice vyrůstá se svou matkou Marlee, ta ale většinu času tráví v mizerně placeném zaměstnání, a tak je chlapec odkázán sám na sebe. Když se zaplete s místními teenagery, kterým pomáhá převážet drogy, dozraje čas na přesun do blízkosti melancholického Lawrence. Přes rozepře s Marlee dokáže samotářský muž poskytnout mladíkovi žádoucí školu života. Sám totiž ví, že nejhorší ze všeho je být pasivní. A když jde o budoucnost dítěte, osobní problémy musí jít stranou. Subtilní sociální drama je pevně zasazeno do prostředí mississippské delty, kde vzniklo s místními neherci, z nichž pouze představitelka Marlee navázala na svůj part dalšími rolemi. Samotnému natáčení předcházely dva měsíce zkoušek a úprav scénáře. Koproducenty snímku jsou Andrew Adamson, režisér Letopisů Narnie a prvních dvou dílů animovaného Shreka, a Mark Johnson, držitel Oscara za film Rain Man.