Pátrání
Netradiční kriminální příběh o muži, který se pro záchranu své matky umírající na rakovinu nechá najmout na zabití neznámého člověka. Jako patolog provede vraždu rychle a takřka bezbolestně. Dopis, který po vraždě obdrží, mu však odhalí souvislosti, které netušuil.
Hrdinou tohoto netradičního kriminálního filmu je sedmatřicetiletý Tibor, který pracuje jako patolog. Vede osamělý způsob života, má problémy s komunikací. V téže nemocnici o několik pater výše leží jeho matka umírající na rakovinu. Tibor se dozví o možnosti léčby matčiny nemoci ve Švédsku, což ovšem pro něj představuje finanční náklady, které by sotva zaplatil. V tu chvíli vstupuje do jeho života tajemný jednooký muž, zvaný Kyklop, jenž mu za zabití jistého člověka nabízí potřebný obnos. Tibor na jeho nabídku přistoupí, aniž by věděl, koho vlastně sprovází ze světa. Dopis, který po vraždě obdrží, mu však odhalí souvislosti, které netušil. Režisér a scenárista Attila Gigor nenatočil svůj první hraný film jako podívanou pro silné žaludky. V jeho hrdinovi je i něco dojemně bezbranného, o čemž vypovídají výrazně stylizované scény jeho představ.