Život a hudba Lee „Scratche“ Perryho
První celovečerní dokument o dvaasedmdesátiletém jamajském klasikovi reggae, producentovi Boba Marleyho, vynálezci remixu a excentrikovi s hlavou plnou vesmírných teorií. Snímek se stal jedním z objevů letošního amerického veletrhu nezávislé popkultury South By Southwest.
Legendární jamajský muzikant Lee „Scratch“ Perry patří k těm, kteří dávno překročili hranice původního žánru (tedy reggae) a stali se vlivnou inspirací současné kultury na mnoha úrovních. Film sleduje Perryho od mládí přes jeho vrcholné období: byl rádcem mladému Bobu Marleymu, definoval zvuk moderního reggae, průkopnicky vymyslel jeho pomalou a temnější žánrovou verzi, takzvaný dub. Jako jeden z prvních vytvářel ve studiu to, čemu se dnes říká remix. Pomohl k hitům Paulu McCartneymu i punkovým The Clash. Vlastníma rukama postavil slavné i nechvalně známé studio Black Ark, které později v narkotickém opojení podpálil. Film natáčený na několika kontinentech je jak kulturní studií, tak portrétem geniálního i šíleného tvůrce. Jeho výjimečnost shrnuje výrok z filmu: „Jeden ,Lee Scratch‘ Perry světu úplně stačí!“