Arthur Russell: Riskantní kombinace
Cellista, buddhista a vedoucí newyorské umělecké scény The Kitchen Arthur Russell zemřel na AIDS v roce 1992. Zanechal po sobě jemnou hudbu, v níž se střetává disko, osobní křehkost a nová vlna. Dnes je nadšeně objevován. Snímek, v němž vystupují Philip Glass a Allen Ginsberg, měl premiéru na Berlinale 2008.
Cellista, buddhista a vedoucí newyorské umělecké scény The Kitchen Arthur Russell zemřel na AIDS v roce 1992. Zanechal po sobě jemné písně, v nichž se střetává disko, osobní křehkost a nová vlna. Dotýkal se oblastí klubového popu i avantgardního umění: zdálo se však, že mu není souzeno prožít opravdový úspěch. Russell byl utopista a sám sebe dusil perfekcionismem. Dnes, šestnáct let po smrti, je nadšeně objevován – jako by až v dnešní době dávala jeho poetika snadno pochopitelný smysl. Film, v němž vystupují Russellovi spolupracovníci Philip Glass a Allen Ginsberg, se vrací ke kulturní historii New Yorku posledních dekád, ke zkušenosti homosexuálů a nemocných AIDS, ke katarznímu procesu umělecké tvorby, jež má zároveň potenciál popularity. Účinkují tu zástupci mladé hudební generace (písničkář Jens Lekman) i filozof hudby David Toop.