Ostrov Skitskoj leží na severu evropské části Ruska. V neprostupné tajze na řece Pižmě tu žije komunita starověrců ukrytá před civilizací i před proměňujícím se okolním světem. Dokument o izolovanosti, předsudcích, ale i o stavění spojujících „mostů“ zachycuje vývoj vztahu mezi starověrci a tvůrci filmu.