Tulpan
Po skončení základní vojenské služby se Asa vrací do rodné kazašské stepi, kde v jurtě žije se sestrou a její rodinou. Aby mohl začít nový život a osamostatnit se, musí se nejprve oženit. Nevěst je ale v okolí pomálu a krásná Tulpan, která je podle dohazovače ideální, ubohého Asu nechce kvůli jeho uším, jimž se lidově říká „plachťáky“. Asa se však nevzdává.
Asa má už sice po vojně, ale jeho krásná námořnická uniforma je rozhodně to nejlepší, co si na sebe může vzít, než se vypraví na námluvy za rodinou spanilé Tulpan. Mladík žije se sestrou, jejím manželem a jejich dětmi tradičním kočovným životem. Očekává se od něj, že se osamostatní, pořídí si vlastní jurtu a stádo a začne hospodařit na svém. Nejdřív se ale musí oženit. Svobodných dívek je v okolí velmi málo, a tak je návštěva Tulpaniny jurty velice důležitá. Dohazovač navíc tvrdí, že Tulpan je pro Asu ideální. Po zdvořilostním rozhovoru s rodiči dívky se nebohý Asa dozví, že si ho Tulpan nechce vzít kvůli jeho odstávajícím a poněkud větším uším. Mladík se ale nevzdává a dál sní o životě, který se mu uprostřed rozlehlé stepi možná nepodaří prožít tak úplně podle vlastních představ. Půvabný film nabízí kromě úsměvného příběhu nádherné exotické záběry kazašské stepi, po níž se Asa a jeho kamarád dohazovač prohánějí v podivném vozidle oblepeném obrázky obnažených dam.