Horizonty / 2008 / 12 / Rusko 2007
Námět Lumetových Dvanácti rozhněvaných mužů (1957) situoval Michalkov do poměrů dnešního Ruska. Jeho porotci z různých sociálních vrstev si v sebezpytujících monolozích ujasňují předsudečnost svých názorů na Kavkazany a antisemitismus i smysl pro spravedlnost a hodnotu lidského života.