Jedovatý půvab
V kritiky ceněné kultovní temné romanci je třicátník Dennis s minulostí žháře (vynikající Anthony Perkins) právě propuštěn z psychiatrické léčebny. V idylickém maloměstě potkává naivní středoškolačku Sue Ann, před níž předstírá identitu agenta CIA. Milenecká dvojice se pouští do nebezpečné hry s tragickými následky.
V říjnu 1968, s ročními intervaly vklíněné mezi dva emblematické filmy nového Hollywoodu Bonnie a Clyde a Bezstarostná jízda, se vydalo na svou krátkou distribuční dráhu psychologické drama s prvky černé komedie Jedovatý půvab. Anthony Perkins (Psycho) v něm ztělesňuje podivínského třicátníka Dennise, jenž strávil půlku života v psychiatrické léčebně kvůli žhářství s tragickými následky. V massachusettském městečku, kde začíná znovu, se věčný fantasta vydává za agenta CIA, aby ohromil nevinnou dospívající středoškolačku Sue Ann (Tuesday Weldová). Pod vlivem Dennisových smyšlených příběhů se milenecká dvojice pouští do nebezpečného podniku na hranici zákona, jenž vyvrcholí šokujícím zjištěním. Neprávem zapomenutý a kultem obestřený snímek o osudovém protnutí dvou patologických myslí vděčí za svou působivost nejen vynikajícím hereckým výkonům, ale především skvělému scénáři Lorenza Semplea jr., oceněnému newyorskými kritiky. Temná romance nabízí sofistikovanou směs žánrů obohacenou o noirové prvky, s jemnou ironií zasazené do zdánlivě idylické reality amerického maloměsta.