Muzika
Příběh mladého údržbáře Martina, který se na přelomu 70. a 80. let věnuje džezové hudbě a tím se vymyká ospalému prostředí slovenského pohraničního maloměsta. Hudba dává Martinovi pocit svobody, zároveň jej však odvádí od rodiny, která je ohrožena ještě více, když do jeho života vstoupí jiná žena.
V blíže neurčeném slovenském maloměstě se na přelomu 70. a 80. let odehrává příběh mladého Martina, který miluje hudbu, především jazz. Hraje na saxofon a svým cvičením irituje manželčiny rodiče, jimž takový styl hudby nic neříká. Ani Martinovi kolegové z vodárny, kde pracuje jako údržbář, nemají pro jeho hraní pochopení a do svých udavačských hlášení o něm poznamenávají, že uznává jen západní hudbu. Martin si začne přivydělávat v místní kapele, která se věnuje především střednímu proudu. Zájem o náročnější způsob sebevyjádření najde překvapivě u svobodomyslné Anči, jejímuž kouzlu propadne natolik, že je mu schopen obětovat i své rodinné zázemí. Film Juraje Nvoty je další adaptací prózy Petera Pištaneka (dříve Rivers of Babylon, 1998, r. Vlado Balco). Spíše než o popis cesty za kariérou hudebníka jde o intimně laděný příběh člověka, jemuž hudba poskytuje prostor pro nalezení osobní svobody.