Děti temnoty
Snímek vznikl na motivy kontroverzního románu japonsko-korejského autora Yana Sogila, podle jehož autobiografické předlohy byl natočen komerční i kritický hit Krev a kosti (Chi to hone, 2004). Tentokrát jsou tématem drastické osudy thajských dětí lapených v soukolí dětské prostituce a černého trhu s orgány. Od ostatních filmů zaměřujících se na podobné téma se novinka etablovaného japonského filmaře Sakamota Džundžiho liší tím, že nesklouzává k primitivní vypjatosti a prvoplánovému působení na city, ale naopak pojímá téma komplexně a nevybíravě. Nekonejší diváky faktem, že dějištěm je vzdálená země, a ukazuje sepjatost Japonska s danou problematikou. Jako klíčové motivy tak ustanovuje apatické přihlížení, neochotu vnímat problémy za hranicemi vlastní země i tíhu vnitřní viny na straně těch, kteří vytvářejí poptávku po dětské prostituci a obchodu s dětskými orgány.