Yippee: Cesta k židovské radosti
Dokumentární road movie proslulého filmaře Paula Mazurského přibližuje každoroční setkání několika desítek především chasidských Židů v ukrajinském městečku Umaň, kde je pohřben legendární rabi Nachman. Dobrodružství vrcholící v neopakovatelné zkušenosti je zachyceno s pokorou a zároveň pro režiséra typickým břitkým humorem.
Dokumentární road movie proslulého filmaře Paula Mazurského přibližuje každoroční setkání několika desítek tisíc Židů v ukrajinském městečku Umaň, kde je pohřben legendární rabi Nachman. Ve snaze proniknout do genia loci a zprostředkovat intenzivní zážitek divákovi zpovídá režisér muže židovského původu z mnoha zemí, dělí se s nimi nejen o jídlo, ale i o anekdoty. Navštěvuje hrobku Nachmanova pradědečka a zakladatele chasidismu Baala Šem Tova, zároveň však diskutuje s obyvateli Umaně o jejich názoru na tuto rok od roku rostoucí událost. Dobrodružství vrcholící v neopakovatelné zkušenosti je zachyceno s pokorou a zároveň s režisérovým typickým břitkým humorem.