Sváteční oběd
Co se stane, když stárnoucí svobodný muž musí chystat v půli srpna ve vylidněném Římě sváteční oběd nejen pro vlastní matku, ale také pro tři další staré dámy? Scenárista Gianni Di Gregorio získal za svůj komediální režijní debut cenu za první film na 65. MFF v Benátkách i Donatellova Davida 2009.
Italský svátek „ferragosto" se slaví v polovině srpna a je spojen s krátkými prázdninami, při nichž se město vylidní. Už nemladý Gianni, žijící v centru Říma, by také rád odjel, ale pečuje o starou maminku, která ho všemožně tyranizuje a nechá mu sotva čas, aby sešel dolů nakoupit nebo posedět u sklenky. Poněvadž soused tyto okolnosti dobře zná, požádá Gianniho v předvečer svátků, aby se ujal i jeho staré matky, a slíbí mu, že odepíše dluh na účtu společné správy domu. Když se objeví u dveří nejen s matkou, ale i s tetou, Giannimu se udělá zle. Zajde za kamarádem lékařem, aby mu změřil tlak, ale i ten mu pověsí na krk svou starou maminku. A tak Gianni, smířen s osudem, chystá sváteční oběd pro čtyři stařičké dámy. Film, jímž v režii debutoval scenárista Gianni Di Gregorio, získal loni na 65. MFF v Benátkách Cenu Luigiho De Laurentiise udělovanou za první film a s úspěchem se hrál na mnoha festivalech po celém světě.