Starý blázen, který pohnul horou
Joanna Vasquez Arongová (Neo-Lounge na 42. MFF KV) provází diváka od čínské pověsti přes Maovu Rudou knížku až do pekingského nezávislého hudebního baru. V emocionálně podmanivém snímku přibližuje současnou Čínu prostřednictvím osobitých „starých bláznů", jejichž odhodlaná vytrvalost může změnit svět.
Stará čínská pověst o muži, který svou vytrvalostí dokázal pohnout horou blokující stezku do jeho domu. Jeden z příběhů v Maově Rudé knížce, jehož precizní znalost byla za kulturní revoluce vyžadována. Název pekingského nezávislého hudebního baru, v němž jeho majitel Gouzi představuje neznámé kapely stojící za pozornost. To vše je Yugong Yishan, „starý blázen, který pohnul horou". Napříč třemi generacemi rozprostřené trio významů dává filmařka do souvislostí v nadčasovém příběhu o neokázalé osobitosti, jež svou trpělivostí a pílí může změnit svět.