Mars
Zálibu v tragikomickém melodramatu deklaruje režisérka slavné Mořské víly už ve svém debutu Mars. Vtipným propojením fantasknosti s všední realitou glosuje výstřelky mysli a emocí krajanů, zaskočených postsovětskými poměry. Průvodcem bizarním děním je boxer, kterého řízení osudu zavede do města Marx (rusky Marks). Provinční město připodobňuje k záhadné planetě nejen vyhaslé „k" v neonovém nápisu u nádraží. Vše se zde totiž odehrává v poněkud vyšinuté podobě. Platidlem tu jsou plyšové hračky zdejší výroby. Místní ženy neztrácejí naději na štěstí, ale jejich představy a pokusy o jeho realizaci působí marťansky. O tom hořce pozemském vypovídají mimořádně přesné detaily, příznačné pro život a mentalitu obyvatel ruské provincie. Trefné postřehy současně nevylučují, ale spíš umocňují pocit setkání s fantasmagorií. Rolí vypravěče režisérka pověřuje kameru, která s nevšední vitalitou a s decentním odstupem vtiskuje veškerému dění aroma nejednoznačnosti...