Vorsinova nezakotvenost souzní s úvahou o tajemném hlasu větru. Našeptává příběhy, které se rodí z ničeho a vzápětí zanikají…Vědecká výprava na velkou řeku v jižní stepi mu nabídne nejen romantické zážitky, ale podnítí i zamyšlení o významu a smyslu vlastní existence.