Mladý učitel přichází z města do venkovské školy, aby se pokusil znovu najít ztracený klid. Minulost ho však pronásleduje i do zdánlivě idylického místa: jeho noví přátelé se musejí vyrovnávat se zjištěním, že je homosexuál. Dokážou v sobě hrdinové poetického dramatu Bohdana Slámy najít sílu k odpuštění a znovu zformulovat svou touhu po lásce a přátelství? Ceněný snímek získal dva České lvy (za scénář a pro představitelku hlavní ženské role Zuzanu Bydžovskou).
Mladý učitel opouští gymnázium a rodiče v hlavním městě a přichází na venkovskou školu, aby tam znovu našel sám sebe. Postupně získává důvěru místních lidí, především svérázné statkářky Marie a jejího sedmnáctiletého syna. Návštěva učitelova pražského kamaráda mění zdánlivě poklidné místo v doutnající spáleniště rozvrácených vztahů. Na Marii a zvláště na jejího syna dopadne zjištění, že jejich nový přítel je homosexuál. Dokážou v sobě hrdinové poetického dramatu najít sílu k odpuštění a přeformulovat svou touhu po lásce a přátelství? Bohdan Sláma rozvíjí téma touhy a odpuštění v komorním příběhu trojice postav. Ceněný snímek získal dva České lvy (za scénář a pro představitelku hlavní ženské role Zuzanu Bydžovskou), na festivalu východoevropského filmu v Chotěbuzi získal svému režisérovi cenu diváků a na filmovém festivalu ve Stockholmu přinesl ocenění herečce Zuzaně Bydžovské a kameramanovi Diviši Markovi.