Sestra
Život třicátníka Potoka stagnuje. Svoje okolí i sám sebe pozoruje s opovržením. Pak ale potkává Černou. Najde jejím prostřednictvím smířlivější postoj ke světu, kde už není místo pro výlučnou, temnou romantiku? Debutující Vít Pancíř se ve svém experimentálním milostném příběhu inspiroval kultovním románem Jáchyma Topola.
Třicátník Potok pracuje v malém divadle jako výtvarník a jeho život stagnuje. Svoje okolí i sám sebe pozoruje s opovržením. Vše se změní ve chvíli, kdy potká Černou. Dvojice uniká se svou láskou z města, nevyhnutelně však znovu naráží na vypočítavost, mělkost a nevkus. Najde Potok smířlivější postoj ke světu, kde už není místo pro výlučnou, temnou romantiku? Experimentální film byl inspirován stejnojmenným kultovním románem Jáchyma Topola. Režisér Vít Pancíř však uvolňuje těsné vazby předlohy na atmosféru Prahy po roce 1989 a soustřeďuje se na nadčasový vnitřní konflikt svého hrdiny. Svébytné filmové dílo je tak niterným příběhem, v němž autor zhodnocuje i svou zkušenost s krátkometrážní, velmi osobně laděnou tvorbou. V souladu s tím se hlavního partu ujal neherec, Pancířův spolužák z VŠUP Jakub Zich. Autorem hudby je Filip Topol, který se skupinou Psí vojáci v roce 1994 zhudebnil některé texty ze Sestry svého bratra Jáchyma.