Ocas ještěrky
Josef Bárta vstoupil do života s věštbou, že zemře v devětadvaceti letech. Právě když se k tomuto věku začíná blížit, opustí ho žena i se synem. Jeho život začne procházet prudkými otřesy. Zkušený režisér Ivo Trajkov natočil podobenství, volně inspirované příběhem spisovatelky Boženy Němcové a morálními dilematy ve stylu snímků Krzysztofa Kieślowského.
Josef Bárta vstoupil do života s věštbou, že zemře v devětadvaceti letech. Právě když se k tomuto věku začíná blížit, opustí ho žena i se synem. Navíc přišel o práci. Přestože se celý život zabývá opravami jemných a přesných vah, jeho vlastní existence se náhle prudce vychýlí ze svého těžiště. Podivné přátelství s nespoutaným Gabrielem vnáší do Josefova bytí nový impuls, ale zároveň ho přivádí do potíží. Zdá se, že vysvobození by mu mohla přinést láska ke krásné Olivě... „Na projektu mne nejvíc zaujalo téma střetu svobodné vůle jedince s předurčeností," prohlásil režisér Ivo Trajkov o svém podobenství, volně inspirovaném příběhem spisovatelky Boženy Němcové a morálními dilematy ve stylu tvorby Krzysztofa Kieślowského. Hrdinu vyprávění autor vnímá jako obyčejného člověka, který dosud ničím v životě nevynikal a nedokáže svou situaci reflektovat – umí ji však vnímat s opravdovostí a pokorou. Stačí to však na to, aby změnil svůj osud?