Holka Ferrari Dino
21. srpna 1968 se Praha probudila jako město obsazené sovětskými okupanty. Režisér Jan Němec vyrazil do ulic, aby situaci z vlastní iniciativy zdokumentoval. Drahocenný materiál pak převážel do Rakouska za bizarních okolností, jejichž součástí byla i krásná, ale nedosažitelná Jana. Svůj experimentální „autodokument" Jan Němec opět pojímá jako nedílné propojení intimní osobní historie a „velkých" dějin.
Po Nočních hovorech s matkou a Krajině mého srdce natočil Jan Němec další autodokument na pomezí experimentu a hraného eseje. Popisuje v něm okolnosti, které provázely jeho natáčení sovětské invaze v pražských ulicích 21. srpna 1968. Čtyři kotouče cenného materiálu, pořízeného z vlastní iniciativy, neměly v okupovaném státě žádnou hodnotu: bylo třeba je ukázat světu. Režisér s dvojicí přátel provezl drahocenný materiál, zahrnující v nesestříhané podobě šestnáct minut, do Rakouska přes prakticky uzavřené hranice za značně bizarních okolností. Nejdůležitější z nich byly „holka Ferrari Dino", tedy krásná, ale nedosažitelná dívka Jana, a autorův milovaný vůz Fiat 850. Jan Němec opět zkoumá skutečnost svého života ve vztahu k české minulosti. Intimní historie se nedělitelně prostupuje s „velkými" dějinami. Tvůrce konfrontuje hrané dotáčky (v nichž ho ztělesňuje Karel Roden) s původním materiálem, který před více než čtyřiceti lety obletěl svět a získal si „víc diváků, než má Steven Spielberg".