Z odstupu
Mladý zahradník Daniel se sblíží s kolegyní Janou. Jana ale začíná zjišťovat, že s Danielem není něco v pořádku... Zneklidňující a tísnivý portrét masového vraha je zdánlivě stejně chladný a málomluvný jako jeho hrdina. Sleduje události s nezúčastněným odstupem, střídmě a minimalisticky, přesto zanechává za sebou znepokojující pachuť.
Mladý plachý introvert Daniel Bauer pracuje jako zahradník v botanické zahradě, kde se také sblíží s kolegyní Janou. Jana ale začíná zjišťovat, že s Danielem není něco v pořádku... Zneklidňující a tísnivý portrét masového vraha je zdánlivě stejně chladný a málomluvný jako jeho hrdina. Sleduje události s nezúčastněným odstupem, střídmě a minimalisticky. Velmi dobře přitom psychologizuje postavy – poněkud asociálního a psychopatického outsidera Daniela i nesmělou, introvertní, ale hodnou a vřelou Janu. Zabíjení náhodných kolemjdoucích přináší Danielovi do prázdného života jakýsi podivný smysl. Jeho prostřednictvím film vypráví o anonymitě a násilí, pocitu nenaplněnosti v dnešní době, nijak okázale, ale o to silněji zasáhne. Nenápadný snímek je z těch, které se odvíjejí zcela logicky, přesto zanechávají za sebou znepokojující pachuť. Film byl uveden v sekci věnované novým německým filmům na Berlinale.