Portrét legendární hudebnice, básnířky a „punkové kněžky" vznikal jedenáct let. Ve filmu sledujeme mnohostrannou, charizmatickou a intimně přímou Patti Smithovou prostřednictvím promluv, koncertů, písňových textů, rozhovorů, ale i maleb a fotografií. Film s úspěchem uvedly festivaly Sundance, Berlinale a další.
Portrét legendární hudebnice, výtvarnice a básnířky, která bývá označována za kmotru punkové scény, vznikal jedenáct let. Smithová se zjevila na scéně v sedmdesátých letech a omráčila svým jedinečným stylem: poetickou zuřivostí, hudbou a charakteristickým sebevědomím. Ve filmu sledujeme mnohostrannou, charizmatickou a intimně přímou umělkyni prostřednictvím promluv, vystoupení, písňových textů, rozhovorů, ale i jejích maleb a fotografií. Patti Smithová, jež pro film přijala i roli vypravěčky, mluví o lidské zkušenosti jako o zdrcujícím rozporu. Vydává ze sebe čirý rock-and-roll, typickou syrovost a neústupnost – a při tom se potýká s mnoha rozpory, jež jsou vlastní lidské povaze. Režisér Sebring říká: „Nikdo nemá jen jednu tvář. Vím o sobě, že nejsem jen módní fotograf. A Patti Smithová zase není jen rocková ikona. Tenhle film je pro mě o tom, kým vším je Patti Smithová."