Lhář
Antoine je pětadvacetiletý loser, který se snaží dokázat své rodině, že není takový idiot, za jakého ho pokládá. Pokouší se najít si nějaké ohromující zaměstnání, ale protože na ně nestačí vzděláním ani inteligencí, jde na své tragikomické cestě od neúspěchu k neúspěchu a jeho zoufalství roste... Bolestná studie o potřebě uznání je celovečerním debutem belgického režiséra Toma Geense.
Antoine je idiot. Anebo si to o něm přinejmenším myslí jeho průměrná středostavovská rodina, pro niž jsou vzdělání a úspěch všemocným zaklínadlem. Antoinovi je pětadvacet, nemá práci, a i když pilně studuje příručky, jak proměnit strach v úspěch, jeho naděje na místo lepší, než bylo to poslední v železářství, jsou mizivé. Jeho agonie pak dosáhne vrcholu, když mladší bratr dostane služební BMW. Antoine, zoufale toužící po uznání své rodiny, se snaží získat pořádnou práci, ale jak absolvuje jeden beznadějný pohovor za druhým, začíná ztrácet smysl pro realitu: vymyslí si fantastický životopis, falšuje univerzitní diplom a stále hlouběji se zaplétá do sítě absurdních lží. Čím víc se snaží, tím neúprosněji selhává a jeho úzkost a agresivita rostou... Na video natočený snímek se podobá uragánu: od lakonicky prostého výchozího bodu se postupně rozšiřuje, vtahuje do svého víru více a více postav a zároveň se zvyšuje jeho vnitřní napětí a rychlost. Emocionálně protáhne diváka až k samému oku – osvobozující katarzi.