Tajné životy zubních lékařů
Snímek, který vznikl podle novely Jane Smileyové, sleduje zakřiknutého hrdinu (Campbell Scott), jenž si představuje rozhovory se svým protivným pacientem (Denis Leary), a oddaluje tak konfrontaci s manželkou (Hope Davisová), již podezírá z nevěry.
Zdařilá adaptace poutavé novely Jane Smileyové o manželské krizi Věk smutku z pera dramatika Craiga Lucase poskytuje Alanu Rudolphovi bohatý prostor pro jeho charakteristický filmový rukopis, improvizaci v práci s herci a překvapivě pravdivé postřehy o rodinném životě. Desetileté manželství zubařů Davea a Dany Hurstových (Campbell Scott a Hope Davisová), partnerů v soukromé praxi a rodičů trojice rozjívených děvčátek, povážlivě ochladlo. „Někdy bych si přála, abychom k sobě měli blíž," povzdechne si Dana, ale pracovní vytížení v ordinaci umožňuje jen nejnutnější domluvu o běžném rodinném provozu a doma vládne obvyklý každodenní chaos. A zatímco v práci musí projevovat rozhodnost, v osobním životě, kde na tom nejvíce záleží, se Hurstovi konfliktům vyhýbají. Když Dave začne Danu podezírat, že se v jejím životě objevil jiný muž, raději se ze strachu, aby nemusel něco podniknout, na nic neptá. Rostoucí nejistotu řeší imaginárními rozhovory se svým problematickým pacientem (Denis Leary) – sarkastickým trumpetistou se svéráznými názory na manželství –, který jej nabádá k často nečekanému chování. Ve chvíli, kdy domácnost zachvátí chřipka, nabírá manželská krize podoby horečnatého snu. Rudolphův snímek představuje vyzrálou a neokázalou úvahu nad důvody, pro které lidé odcházejí – a pro které zůstávají.