Milá Emmo, drahá Bětko
Titulní hrdinky snímku maďarského režisérského klasika Istvána Szabóa učily ruštinu na základní škole. Po pádu komunismu marně zápasí s požadavkem přeškolit se na angličtinu a s touhou získat podobný společenský status jako kdysi. Impresionistický esej získal Cenu ekumenické poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně a Evropskou filmovou cenu za scénář.