Babka
Babka – tak ji oslovovali vnuci, o které pečovala v domě u jezera, zatímco jejich rodiče, průvodčí dálkových vlaků, vydělávali... Plynul čas, babka prodala dům, aby vnuci mohli podnikat. S dcerou a zetěm se přestěhovala do města, a když dcera zemřela, zeť ji odvezl k její sestře na venkov. Idylické soužití stařenek přerušilo další neštěstí. Sestra si zlomila nohu a její dcera, známá televizní komentátorka, ji umístila do nemocnice. Babku odvezla k zeti, ale ten si už našel jinou ženu. Ani v domácnosti vnuka-podnikatele se místo pro babku nenašlo. K večeru skončila v podnájmu u druhého vnuka, který s ženou a oněmělou dcerkou uprchl z válčícího Kavkazu… Nepřízeň osudu snáší babka s boží pokorou, bez výčitek a hořkosti. Má za sebou čestně prožitý život a ten dnešní, upínající se k honbě za penězi a požitky, k plytké zábavě, z něhož vymizela láska a soucit, se jí netýká. Je v něm jen poutnicí, naslouchající hlasu svého anděla.