Dobře placená procházka
Film Miloše Formana podle slavného divadelního představení Jiří Suchého a Jiřího Šlitra. Záznam obnovené inscenace z roku 2007 v pražském Národním divadle. Výpravná komická jazzová opera o realitě rozvodu a vidině bohatství a lásky.
Slavné divadelní představení Dobře placená procházka legendární autorské dvojice Jiří Suchý – Jiří Šlitr vzniklo v roce 1965 pro divadlo Semafor. Na originální hudbě Jiřího Šlitra, básnických textech Jiřího Suchého a na celém divadle Semafor vyrostlo několik generací diváků. Miloš Forman a Ján Roháč natočili v roce 1966 Dobře placenou procházku jako televizní film. Obnovená premiéra divadelního představení se konala v roce 2007 v pražském Národním divadle v režii Miloše Formana, za autorské spolupráce jeho synů – režiséra Petra a výtvarníka Matěje Formanových a zde vznikla také nová filmová verze této výpravné komické jazzové opery. Manželský pár Uli a Vanilka se rozvádí. S Advokátem řeší úskalí rozvodového řízení, když přináší Listonoš dva záhadné telegramy z Liverpoolu. Bohatá Teta se rozhodla odkázat budoucímu dítěti Vanilky milion liber. Mezi Vanilkou, Ulim, Advokátem, Tetou i Listonošem se rozehrávají důmyslné milostné hrátky s cílem získat pro sebe Tetino bohatství. To se ale nakonec stejně jako Teta i dobrácký Listonoš ukáže být jen iluzí, jen divadelním přeludem.