Sviňky
Tomek je dobrý student, zajímá se o astronomii a hraje fotbal, aby vyhověl otci. Jenomže žije v pohraničním městečku, kde panuje nezaměstnanost a chudoba, zatímco na druhé straně řeky je Německo se svým relativním blahobytem. Když Tomek pozná na své první diskotéce Martu a zamiluje se do ní, začne se ohlížet, jak vydělat peníze, aby si udržel její přízeň. Netuší, jak krutý osud ho čeká.
Příhraniční město odděluje od Německa jen řeka. Životní standard sousedů oslňuje místní teenagery. Tomek je dobrý student, zajímá se o astronomii a hraje fotbal, aby vyhověl otci. Jenomže žije v pohraničním městečku, kde panuje nezaměstnanost a chudoba, zatímco na druhé straně řeky je Německo se svým relativním blahobytem. Když Tomek pozná na své první diskotéce Martu a zamiluje se do ní, začne se ohlížet, jak vydělat peníze, aby si udržel její přízeň. Po pokusech přivydělat si na tržišti pašováním psů, osloví Tomek pasáka Boryse, který německým klientům dohazuje místní hochy, aniž tuší, jak krutý osud ho čeká. Citovou otrlost a krutost teenagerů autor nahlíží jako fenomén, zrozený destruktivní silou beznadějné chudoby. Zanikají v ní nejen rodinné vazby a křesťanské hodnoty, ale ani zločinnost se už nevnímá jako hřích.