Boží zásah
Autorka proslulého snímku Manufactured Landscapes zaznamenává ve svém novém filmu sedm příběhů z různých částí světa spjatých s fatálním úderem blesku. Jde o náhodu, či boží zásah? Odpovědi hledá u spisovatele Paula Austera či v kubánské komunitě vyznavačů boha blesků Shanga.
„Býval bych neodolal pokušení hledat za touto krutou a náhodnou událostí záměr," vysvětluje kanadský dramatik James O’Reilly, proč popsal svou přímou zkušenost s úderem blesku až po dvaceti letech. O podobném zážitku z dětství vypráví v pozoruhodném filmu Jennifer Baichwalové i spisovatel Paul Auster, který byl přímým svědkem smrti svého kamaráda. Byla to náhoda, nebo znamení? Jak se s tím vyrovnat? Kanadská dokumentaristka hledá odpovědi, zkoumajíc metafyzický rozměr fenoménu zasažení bleskem. Zaznamenává sedm příběhů z různých částí světa, sedm odlišných reakcí na „boží zásah", či naopak „mechanismus skutečnosti". Prosté náhodě vzdálený akt prozřetelnosti a vůle vyšší síly na jedné straně, snahu o vědecké vysvětlení s filozofickým přesahem na straně druhé. Vizuálním leitmotivem snímku s podmanivě hypnotickou atmosférou je nebe v nepředvídatelných podobách.