Bzučení hmyzu: zápisky mumie
Skutečné deníkové zápisky muže, který se rozhodl spáchat sebevraždu vyhladověním, zpracoval do literární podoby japonský spisovatel Masahiko Šimada. Z románu vycházející sugestivní filmová rekonstrukce události je hypnotizujícím záznamem pocitů člověka, který se dobrovolně vzdává života.
Všestranný švýcarský filmař zpracoval ve svém novém snímku neuvěřitelný příběh, který začal náhodným nálezem mumifikovaného těla čtyřicetiletého muže uprostřed lesa. Z detailních zápisků mrtvého vyšlo najevo, že pouze několik měsíců předtím se rozhodl spáchat sebevraždu dobrovolným vyhladověním. Jako východisko posloužil režisérovi román japonského spisovatele Masahika Šimady Until I Am a Mummy (Než se stanu mumií), zpracovávající skutečnou událost na základě nalezeného textu. Sugestivní rekonstrukce posledních týdnů života tajemného muže obsahuje sumář pro Liechtiho typických výrazových prostředků. Esejisticky předestřený literární text doprovázejí stylizované obrazy, jež jsou produkty umělcovy imaginace. Nikdy nekončící hledání originální formy se často přibližuje experimentálnímu filmu, aniž by však ztratilo ze zřetele námětovou linku. „Dokumentárnost" je pro Liechtiho bází, na které staví fascinující a obtížně klasifikovatelný filmový druh.