Kraj šílenství
Legenda francouzského filmu Luc Moullet analyzuje ve svém novém snímku hojný výskyt psychických poruch a s nimi souvisejících vražd a sebevražd v průběhu posledních sta let v jihofrancouzském regionu na úpatí Alp.
„Jednoho dne před mnoha lety jeden příbuzný mého prapředka zabil krumpáčem starostu, jeho manželku a správce, který se provinil tím, že převedl jeho kozu ze starostova pole na veřejný pozemek. O vhodný začátek nového filmu tak bylo postaráno... V mé rodině se vyskytly další podobné případy." Tolik autorský filmař Luc Moullet o svém celovečerním snímku, ve kterém analyzuje kromobyčejně hojný výskyt psychických poruch a s nimi souvisejících deliktů v průběhu posledních sta let v odlehlém jihofrancouzském regionu na úpatí Alp. Existuje souvislost mezi zakrnělou štítnou žlázou, izolovaností či hojným výskytem náboženských sekt a nejrozmanitějšími druhy vražd a sebevražd? S nakažlivou umanutostí a se svým typickým suchým humorem Moullet studuje příčiny a důsledky fenoménu geograficky spadajícího do takzvaného pětiúhelníku šílenství.