Matka
Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka", sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard.
Hye-ja je matka. To ji nejvíce vystihuje, neboť celý její život se točí kolem Do-joona. Její syn je sice dospělý, ale pouze vzhledově, v jeho těle je uvězněno dítě, totálně závislé na matčině lásce a péči. Jednoho dne je Do-joon obviněn z vraždy... Bong Joon-ho nepochybně patří mezi nejpozoruhodnější asijské režiséry současnosti, nebojí se žádného žánru, brilantně boří zavedené konvence a dokazuje, že je mistrem jak na poli napínavé detektivky, tak hororu či humorného příběhu. Ačkoli na Bongův předchozí snímek přišlo v Koreji třináct milionů diváků, nepokračuje jeho kariéra spektakulárním filmem s obrovským rozpočtem, nýbrž vysoce intimním dramatem. Jak sám říká, považoval za velkou výzvu natočit film o postavě, kterou všichni důvěrně známe – o matce. „Každý má matku, každý má přesnou představu o tom, kdo matka je. Je to někdo, kdo nás miloval nade všechno, někdo, kdo na nás byl nejhodnější – a také kdo nám nejvíce lezl na nervy... Postava matky byla samozřejmě v kinematografii ztvárněna mnohokrát, takže je to v podstatě velmi banální, ale já doufám, že se mi podařilo najít nový přístup a že to tak také bude vnímáno." Bongův brilantní film patřil ke klenotům canneské sekce Un certain regard.