Výběr z unikátního projektu digitálního restaurování filmů klasika českého dokumentu Jana Špáty zahrnuje snímky Respice finem, Hallo Satchmo, Variace na téma Gustava Mahlera, Mezi světlem a tmou a Atletické variace. (V rámci projektu bylo digitálně zrestaurováno a přepsáno do HD formátu osmnáct nejdůležitějších filmů Jana Špáty, které budou vydány na čtyřech DVD).
Výběr z unikátního projektu digitálního restaurování filmů klasika českého dokumentu. Jedním z prvních režijních počinů Jana Špáty je slavný filmový esej Respice finem (15 min.) o venkovských stařenkách s pokorou očekávajících konec života. Při pražské návštěvě věhlasného jazzmana Luise Armstronga v roce 1965 vznikla reportáž Hallo Satchmo (26 min.). Ve snímku Variace na téma Gustava Mahlera (13 min.) vyjádřil autor svůj vztah a obdiv k českému rodákovi, světoznámému hudebnímu géniovi. V roce 1990 spolu s Jindřichem Štreitem pozoroval život hrdinů tohoto fotografa z pohraničí ve filmu Mezi světlem a tmou (24 min.). Atletické variace (28 min.) jsou vytříbeným esejem o vítězstvích a prohrách člověka při sportovním klání na mistrovství Evropy v Athénách v roce 1982.