Tam, kde jsme ještě nikdy nebyli
Barvoslepá holčička žije obklopena líbeznými figurkami svých blízkých. Otcem prosťáčkem, jenž se živí zametáním ulic, věčně hudrující babičkou a bratrancem, gayem. Ale svět, který se dětskýma očima jevil jako bezstarostné a s ohledem na hrdinčinu vadu zraku paradoxně pitoreskní barvité místo, postupně bledne během dívčina dospívání. Teprve jako teenager si začne uvědomovat, že ona i její blízcí jsou sice výjimeční, ale na druhou stranu také outsideři. Úzkostlivě se začne upínat k příběhu o ostrově barvoslepých, který jí vyprávěl její bratranec. Film využívá schémata dětských filmů, aby ukázal kontrast mezi dětstvím, kdy člověk vnímá především sebe a své bezprostřední okolí, a dospíváním, během něhož si uvědomuje svou pozici ve společnosti a ve světě. Tvůrcům se tak podařilo na základě již mnohokrát užitých motivů vytvořit svébytné dílo oslovující diváky napříč generacemi.